دسته‌بندی نشده

چطور روغن نارگیل اصل را از تقلبی تشخیص دهیم

شاید برای شما هم در موارد بسیاری پیش اماده است که روغن نارگیل و یا هر روغن گیاهی دیگر را خریده اید اما نمیدانید چطور از خلوص و کیفیت روغن مطمئن شوید. در این نوشتار سعی کرده ایم برخی از راهکارهای تشخیص روغن نارگیل خالص از روغن نارگیل تقلبی و دارای افزودنی را به شما معرفی کنیم.

در ابتدای بحث به عنوان بهترین پیشنهاد برای خرید یک روغن نارگیل خالص و یا هر روغن گیاهی دیگر مثل روغن آرگان، روغن سیاهدانه، روغن بادام، روغن کنجد و … این مطلب می باشد که از فروشگاه های معتبر خرید کنید مطمئن ترین راه برای خرید یک روغن نارگیل خالص خرید آن از یک فروشگاه معتبر و قابل اعتماد می باشد چون هرچند که شما از ظاهر و برخی از خواص به خلوص یا عدم خلوص روغن نارگیل پی ببرید اما عملا بدون انجام آنالیز شیمیایی روغن، صحبت قطعی از خالص بودن یا خالص نبودن یک روغن کاری اشتباه و غیر دقیق می باشد.

ما در مجموعه تخصصی رویش سبز اقتصاد با برند صنم گل، انواع روغن های گیاهی را با صد در صد خلوص و به صورت تضمینی آماده فروش به شما هم میهنان عزیر نموده ایم. انواع روغن های گیاهی خالص همچون روغن نارگیل خالص، روغن آرگان خالص، روغن جوجوبای خالص، روغن سیاهدانه خالص، روغن بادام تلخ خالص، روغن کنجد خالص و … هم اکنون در بخش فروشگاه صنم گل آماده فروش به شما سروران گرامی می باشد.

اولین چیزی که برای تشخیص روغن نارگیل اصل از غیر اصل باید به آن توجه کنید بوی آن می باشد. بوی خوش نارگیل به محض باز کردن درب روغن خالص باید مشام شما را پر کند در صورتی که بوی عجیبی داد و یا بوی ناخوشایندی از آن استشمام کردید به احتمال بسیار زیاد روغن نارگیل خالص نبوده و به آن افزودنی و یا نگهدارنده اضافه شده است. دقت کنید بوی نارگیل مشخص بوده و دارای دوام می باشد پس اگر بعد از گذشت مدتی روغن نارگیل شما دیگر بوی قبلی را نداد حتما خالص نمی باشد و یا مشکلی پیش آمده است.

استشمام بوی تند از روغن نارگیلی که خریداری نموده اید احتمال فساد آن را می رساند. پس همیشه سعی کنید روغن نارگیل و یا سایر روغن های مورد نیاز خود را از فروشگاه های معتبر تهیه نمایید چون بغیر از خالص بودن مدت زمان گذشته از تولید روغن نارگیل نیز پارامتر مهمی می باشد.

روغن نارگیل خالص در دمای محیط ( دماهای بالای 25 درجه) از حالت جامد به مایع تغییر فاز  داده و رنگ آن به صورت مایع شفاف و کمی متمایل به زردی (خیلی کم) در می آید. در دماهای کمتر این روغن به حالت نیمه جامد و جامد و به رنگ سفید شیری و البته بسیار کم زردی در می اید. پس یکی دیگر از راه های تشخیص یک روغن نارگیل خالص از روغن نارگیل غیر خالص و غیر اصل توجه به فاز مایع و جامد آن و رنگ آن می باشد.

دقت کنید در زمان مایع بودن روغن نارگیل هرگونه کدر بودن و یا ناخالصی نشان از عدم مرغوبیت و یا خالص نبودن روغن نارگیل می باشد.

یکی دیگر از راه های تشخیص روغن نارگیل اصل توجه به میزان چربی و زمان جذب آن می باشد. روغن نارگیل نیز مانند بسیاری از روغن های گیاهی دیگر دارای چربی متعادلی می باشد و سرعت جذب نسبتا بالایی پس از مالیدن بر روی پوست دارد. مقداری از روغن نارگیل خریداری شده را بر روی پوست خود بمالید اگر پس از گذشت بیش از یک ساعت پوست شما همچنان چربی بالایی داشت به احتمال زیاد روغن شما حاوی پارفین و یا سایر مواد مشابه آن می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید