روغن

روغن آرگان، جادوی طبیعت

روغن آرگان

شاید نام آرگان تا چند سال پیش نامی بسیار نا آشنا برای بسیاری از افراد بود اما امروزه تقریبا اکثر افراد نام این دانه جادویی را شندیده اند. در این مقاله میخواهیم با برخی از خواص و ویژگی های این گیاه و دانه های ارزشمند آن آشنا شویم. همچنین جهت تهیه روغن صد در صد خالص آرگان به صفحه فروشگاه گروه تخصصی تولیدی رویش سبز اقتصاد با برند صنم گل مراجعه فرمایید.

روغن آرگان یک گنج مایع است. این روغن همچون اکسیر جادوگران، جادو میکند. از این روغن در طیف وسعی از کاربردها استفاده می شود از درمان پوست و مو گرفته تا مشکلات گوارشی و پیشگیری از سرطان.

روغن آرگان که حاصل روغن گیری از دانه های گیاهی با نام علمی Argania spinasa می باشد بومی کشور مراکش می باشد. این درخت که به صورت خودرو می روید تا ارتفاعی حدود 8 متر رشد کرده و از حدود 30 سالگی شروع به میوه دادن می کند. درون میوه های درخت آرگان دانه های ارزشمندی است که همین روغن آرگان از آن حاصل می شود.  شاید خنده دار باشد ولی اولین مشتری های این گیاه بزهای کوهی مراکشی بوده که برای خوردن میوه های آن از این درخت بالا می رفتند.

ساکنان مراکش بخصوص زنان مراکشی از گذشته های دور با روغن گیری سنتی از عصاره این دانه های طلایی برای جوان سازی و تغذیه پوست ، مو و بدن خود استفاده می کردند.

روغن آرگان خالص حاوی عناصر مختلفی از جمله مقدار قابل توجهی ویتامین E ، اسیدهای چرب ضروری، آنتی اکسیدان، ویتامین A، ویتامین C، امگا 6 و 9 و لینولئیک اسید می باشد که خواص فوق العاده ای بر روی پوست و موی شما خواهد داشت. در ادامه این مقاله اطلاعات بیشتری در مورد روغن آرگان خالص در اختیار شما قرار می دهیم.

روغن آرگان یکی از بهترین گزینه ها بر مشکلات مو می باشد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که دوست دارید موهای سالم و درخشانی داشته باشید به شما توصیه میکنیم حتما استفاده از این روغن اعجب انگیز را در برنامه خود داشته باشید. در ادامه به برخی از مهمترین کاربردهای این روغن جادویی اشاره خواهیم کرد. همچنین شما می توانید روغن آرگان خالص را از اینجا تهیه نمایید.

  • محافظ فوق العاده مو در برابر حرارت

اگر شما هم جزو افرادی هستید که پس از حمام از سشوار استفاده می کنید به شما توصیه میکنیم حتما قبل از استفاده از حمام چند قطره از این روغن را در دستان خود ریخته و به آرامی بر روی موهای خود مالش دهید. با این عمل موهای شما در برابر حرارت بالا به شدت مقاوم خواهد شد.

  • رهایی از شوره سر

به دلیل مواد موجود در روغن آرگان از جمله ویتامین E  و آنتی اکسیدان این روغن خواص مرطوب کنندگی فوق العاده ای دارد برای همین روغن آرگان خالص با شوره سر و پوسته هاس خشک سر مبارزه می کند.

  • نرم کننده مو ها

شما می توانید از روغن آرگان خالص به عنوان یک نرم کننده طبیعی بعد از حمام استفاده کنید. روغن آرگان طبیعی مشکلات وزوزی مو را بر طرف کرده و برای مبارزه با موخوره بسیار عالی می باشد.

  • جلوگیری از ریزش مو

شاید یکی از مهمترین و بزرگترین معضل همه افراد بشر در خصوص مشکلات مو، مشکل ریزش مو می باشد اگر شما هم از از جمله این افراد هستید به شما توصیه می شود حتما از روغن آرگان اصل استفاده نمایید. روغن آرگان نه تنها در جلوگیری از ریزش مو موثر است بلکه در صورت استفاده منظم موجب رشد موهای جدید هم خواهد شد.

  • جوان سازی پوست

یکی دیگر از خواص اعجاب انگیز روغن آرگان کاربرد آن در حل مشکلات پوست می باشد. روغن آرگان موجب جوانی پوست و کاهش چروک و ضد لک می باشد. همچنین از این روغن می توانید برای درمان جوش و آکنه نیز استفاده کنید. به طور کلی اگر میخواهید پوستی جوان و شاداب داشته باشید حتما از خواص روغن آرگان خالص غافل نشوید.

  • رفع خشکی پوست

روغن آرگان خشکی پوست بدن را درمان کرده و میزان اسیدهای چرب این روغن التهاب پوست را کاهش می دهد و از خشکی آن جلوگیری می کند. همجنین این روغن در درمان خشکی کف پا نیز بسیار موثر می باشد.

  • رفع مشکلات ناخن

ناخن ها نیز بر خلاف تصور بسیاری به دلیل داشتن کراتین نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد. از روغن آرگان اصل برای تقویت ناخن، رفع شکنندگی و لایه لایه شدن آن می توانید استفاده کنید.

  • نرم کننده طبیعی لب

از روغن آرگان می توانید برای نرم کنندگی و افزایش براقی لب استفاده کنید. کافی چند قطره از این روغن را بر روی انگشتان خود ریخته و به ارامی بر روی لب های خود ماساژ دهید. حتما از تاثیر آن شگفت زده خواهید شد.

فواید و خواص روغن آرگان خالص بسیار زیاد می باشند که در مقاله های بعدی برخی دیگر از این خواص را به شما معرفی خواهیم کرد. شما می توانید برای تهیه روغن آرگان خالص به بخش فروشگاه صنم گل مراجعه و یا اینجا را کلیک نمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید