دسته‌بندی نشده

روغن کنجد، روغنی برای سلامتی

کنجد گیاهی است متعل به خانواده Pedaliaceae. این خانواده گروهی از گیاهان هستند که به دلیل دانه های خوراکی آنها برداشت می شوند. روغن کنجد خالص از فشرده سازی دانه های کوچک کنجد خام به دست می آید. روغن کنجد طیف وسیعی از کاربردهای خوراکی، درمانی و آرایشی دارد ولی به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب امگا 3، امگا 6 ، ویتامین E و منیزیم و همچنین شناخته شدن به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی به عنوان یک روغن خوراکی بسیار مقوی و غذایی از معروفیت بیشتری برخوردار می باشد.

در طب سنتی طبع این روغن را گرم و خشک ذکر کرده اند و از این روغن از دیرباز در جوامع بشری استفاده می شده است. ترکیب اسیدهای چرب روغن کنجد خالص به گونه ای است که از آن می توان هم برای پخت و پز و هم سالاد و هم سرخ کردنی های با دمای ملایم استفاده کرد.

در این نوشتار می خواهیم علاوه بر معرفی خواص غذایی کنجد و روغن کنجد خالص شما را با سایر مصارف روغن کنجد اصل در حوزه بهداشتی و آرایشی شامل پوست و مو آشنا کنیم.

همچنین شما می توانید برای خرید انواع روغن های خالص گیاهی همچون روغن کنجد، روغن آرگان، روغن سیاهدانه، روغن نارگیل و … به بخش فروشگاه مراجعه فرمایید و یا اینجا را کلیک نمایید.

این مقاله تکمیل خواهد شد…

دیدگاهتان را بنویسید