دسته‌بندی نشده

کاربردهای باور نکردنی روغن نارگیل

حتما شما هم تاکنون میوه نارگیل را از نزدیک دیده و احتمالا از آن خورده باشید گوشت سفید رنگ و تقریبا شیرین آن مزه خوبی را در دهان انسان ایجاد می کند ما در این مقاله می خواهیم شما را با کاربردهای جالب این میوه و بخصوص روغن آن یعنی روغن نارگیل خالص که شاید تا کنون اصلا نشنیده باشید آشنا کنیم پس با ما همراه باشید. همچنین شما می توانید روغن نارگیل خالص را از فروشگاه صنم گل و یا اینجا تهیه نمایید.

روغن نارگیل خالص از گوشت داخلی میوه نارگیل یا کوپرا به دست می آید. این میوه که از خانواده میوه های گرمسیری می باشد معمولا در مناطق نزدیک تر به خط استوا با آب و هوای گرم و مرطوب رشد می کند. روغن نارگیل در دمای اتاق به صورت جامد در آمده و در صورتی که در محلی با دمای بیشتر قرار گیرد به صورت مایعی شفاف در می آید. گستره استفاده از روغن نارگیل بسیار زیاد می باشد، از حوزه پوست و مو گرفته تا سلامت دهان و دندان و مصارف خوراکی. بدلبل کاربردهای فراوان روغن نارگیل خالص این روغن در دسته سوپر فودها قرار گرفته است. سوپر فود به مواد غذایی گفته می شود که تاثیر آن بر سلامت افراد بسیار زیاد می باشد. اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل تاثیرات فراوانی بر سلامت شخص از جمله کمک به لاغری، تامین اسیدهای چرب مورد نیاز بدن، عملکرد بهتر مغز و … دارند. خواص درمانی روغن نارگیل در حوزه پوست و مو نیز کمتر از خواص این روغن در حوزه خوراکی نیست از این روغن به عنوان نرم کننده طبیعی پوست، روشن کننده رنگ دندان، تقویت کننده مو و … استفاده می کنند. با ما همراه باشید تا برخی از مهمترین کاربردهای روغن نارگیل خالص و اصل را به شما معرفی کنیم.

1- کمک به درمان ریزش مو

شاید بزرگترین مشکل جامعه بشری در حوزه بیماری های مو از ابتدا تا کنون مشکل ریزش مو بوده است. روغن نارگیل با دارا بودن مواد مغذی کافی درمان بسیار خوبی برای ریزش مو می باشد. هندیان باستان از قدیم از روغن نارگیل خالص برای حفظ سلامت مو و آرایش آن استفاده می کرده اند.

2- درمان شوره سر

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که از مشکل شوره سر رنج می برید و دائما در حال تعویض شامپوی خود جهت درمان این مشکل هستید حتما به شما پیشنهاد میکنیم استفاده از روغن نارگیل خالص را تجربه کنید. اسید های چرب مختلف موجود در روغن نارگیل، درمان کننده طبیعی و ضد شوره سر هستند که با استفاده مرتب از روغن نارگیل حتما همه و یا بخش زیادی از مشکل شوره سر شما حل خواهد شد. برای استفاده از این روغن می توانید آن را با آب ولرم و روغن کرچک خالص مخلوط و به سر خود بمالید و پس از گذشت مدت زمان بین 20 الی 40 دقیقه آن را بشویید. شما می توانید برای تهیه روغن نارگیل خالص و روغن کرچک اصل به فروشگاه صنم گل مراجعه کنید و یا برای دریافت مشاوره رایگان اینجا را کلیک نمایید.

3- مرطوب کننده طبیعی موها

روغن نارگیل خالص یک مرطوب کننده قوی برای موهای سر می باشد. روغن نارگیل به دلیل پایداری در مقابل شکسته شدن و تبخیر، به خوبی رطوبت را در موها نگه داشته و باعث نرمی موها می شود.

4- ضد شپش سر

هرچند امروزه شپش سر بسیار کم شده و شایع نیست ولی به دلیل سرایت بالای آن بعضا در مدارس و مهدکودک ها به سرعت بین کودکان و فرزندان شما پخش می شود اما نگران نباشید با استفاده از روغن نارگیل می توانید بدون نیاز به داروهای شیمیایی آن را درمان کنید.

5- خنک کننده پوست

برای افرادی که کف سر آنها زیاد عرق می کند روغن نارگیل گزینه بسیار خوبی می باشد.

6- درمان موخوره

از روغن نارگیل خالص می توانید برای درمان موخوره استفاده کنید. البته باید بدانید بهترین درمان برای موخوره کوتاه کردن مو می باشد. ترکیب روغن نارگیل و روغن بادام خالص و ماساژ آنها بر روی مو کمک شایانی به رفع مو خوره می کند.

7- نرم کننده موی سر

روغن نارگیل خالص سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها و اسیدهای چرب می باشد. این مواد موجود در روغن نارگیل اصل موجب ایجاد خاصیت نرم کنندگی در آن شده است.

8- نرم کننده لب ها

ترک لب و خشکی آن یکی از ناخوشایندترین حس هایی است که می تواند برای هر فرد ایجاد شود بخصوص در فصول سرد سال این مشکل دو چندان می شود. نرم کننده های شیمیایی لب در بلند مدت حتما عوارض ناخوشایندی برای شما به همراه خواهند آورد. روغن نارگیل خالص جایگزین بسیار مناسبی برای مشکلات لب می باشد این روغن بسیار سریع عمل می کند. از دیگر مزایای آن خوراکی بودن آن است چون حتما با چرب کردن لب ها مقداری از آن را خواهید خورد و با استفاده از روغن نارگیل اصل نه تنها خوردن آن مضر نیست بلکه فوایدی هم برای شما دارد.

شما می توانید برای خرید انواع روغن های خالص گیاهی به صورت کاملا اصل و بدون هرگونه افزودنی به فروشگاه صنم گل مراجعه فرمایید. همچنین گروه تخصصی تولیدی صنم گل با استفاده از روغن های طبیعی و خالص همچون روغن نارگیل اصل اقدام به تولید بالم لب های گیاهی نموده که شما می توانید آن را نیز از اینجا خرید کنید.

9- نرم کننده طبیعی پوست

یکی از کاربردهای معروف و خاص روغن نارگیل خالص خاصیت نرم کنندگی قوی آن برای پوست می باشد. روغن نارگیل خالص موجب کاهش آثار خشکی و زبری بر روی پوست می شود. در برخی از منابع علمی و تحقیقات انجام شده روغن نارگیل خالص موجب کاهش علائم اگزما می گردد. همچنین روغن نارگیل برای مشکلات ترک پا و خشکی آن نیز تاثیر گذار می باشد. ( اگر شما هم از مشکلات ترک پا رنج می برید می توانید محصول کرم ضد ترک پای تولیدی گروه تخصصی صنم گل را از اینجا تهیه کنید)

این مقاله تکمیل خواهد شد….

دیدگاهتان را بنویسید