دسته‌بندی نشده

روغن خشخاش روغنی برای تسکین درد

امروز و در این نوشتار می خواهیم در مورد روغنی صحبت کنیم که اغلب با شنیدن نام آن یاد اعتیاد و مشکلات اجتماعی می افتدند اما کمتر کسی از خواص سایر اجزای این گیاه مطلع می باشد. این مقاله می خواهد شما را با خواص روغن خشخاش آشنا نماید.

گیاه خشخاش بومی آسیا و دریای مدیترانه شرقی می باشد. میوه های خشخاش تا حدود 6 سانتی متر طول و 3 الی 4 سانتی متر عرض داشته که درون آن تعداد زیادی دانه های ریز مانند دانه های کنجد البته کوچکتر در رنگ های سیاه و سفید وجود دارد. با استفاده از تکنولوژی پرس سرد روغن های موجود در این دانه ها استخراج و جهت کاربردهای گوناگون استفاده می شود. روغن خشخاش یا روغن کوکنار از روغن های بسیار مفید و پر فایده ای است که در صنعت داروسازی نیز کاربردهای فراوانی دارد. این روغن طبع بسیار گرم و خشک داشته و توصیه می شود همراه با عرقیات و میوه های با طبع خنک استفاده گردد. از روغن خشخاش خالص در تولید انواع پمادها و مرهم های ضد خارش و ضد پسوریازیس استفاده می گردد.

در طب سنتی از این روغن جهت تسکین انواع دردهای مفصلی و عضلانی نیز استفاده می گردد برای این منظور روغن خشخاش خالص را به صورت موضعی بر روی ناحیه درد مالیده و مالش می دهند. برخی از منابع طب سنتی مالیدن روغن خشخاش خالص را بر روی پیشانی از بهترین راه های تسکین انواع سردرد ها می دانند. در برخی دیگر از منابع طب سنتی عنوان شده که استفاده موضعی روغن خشخاش خالص در ناحیه شکم و معده موجب کاهش اشتها و کند شدن هاضمه می گردد.

روغن خشخاش خالص دارای خواص بسیاری می باشد اما به دلیل اینکه این دانه ارزشمند کمتر در بازار موجود می باشد اکثر روغن های موجود در فروشگاه ها خالص نبوده و یا بعضا از دانه های شبیه به دانه خشخاش همچون دانه گل شقایق روغن گیری صورت می پذیرد برای همین ما به شما توصیه میکنیم حتما خرید خود را از فروشگاه های معتبر تهیه نمایید. فروشگاه محصولات گیاهی صنم گل با ارائه انواع روغن های گیاهی خالص و محصولات گیاهی آرایشی بهداشتی مبتنی بر روغن های گیاهی با افتخار خالص ترین روغن های موجود در بازار را برای شما فراهم نموده است. شما هم اکنون می توانید با مراجعه به بخش فروشگاه صنم گل محصولات روغنی مورد نیاز خود را از جمله روغن خشخاش خالص، روغن آرگان خالص، روغن سیاهدانه خالص، روغن نارگیل خالص، روغن بادام تلخ خالص، روغن بادام شیرین خالص و … را خرید نمایید.

در ادامه برخی از پرکاربردترین خواص روغن خشخاص خالص را به اختصار بیان می کنیم:

روغن خشخاص خالص روغنی آرامبخش و خواب آور

روغن خشخاش خالص مسکن سردردهای میگرنی و درد گوش

روغن خشخاش خالص روغنی برای تسکین درد مفاصل، عظلات و کمر درد

روغن خشخاش خالص روغنی برای کمک به تسکین درد سیاتیک

روغن خشخاش خالص روغنی برای کمک به درمان آنفولانزا و عوارض جانبی آن همچون آبریزش بینی و سرفه های خشک

روغن خشخاش خالص کمک دهنده برای کاهش فشار خون

روغن خشخاش خالص روغنی برای تسکین درد سینه

 و ….

شما می توانید با مراجعه به پیج اینستاگرام ما به آدرس SANAMGOL.PRODUCTS از مشاوره رایگان و راهنمایی های تیم تخصصی صنم گل نیز استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید